بازتاب مجازی ترور یحیی سنوار

رسانه های سعودی در واکنش به شهادت یحیی سنوار نتوانستند شادی خود را از این حادثه پنهان کرده و گزارش‌های بی شرمانه ای را در این خصوص منتشر کردند.

به گزارش مشرق، روزنامه عکاظ سعودی با انتشار مطلبی در خصوص شهادت یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس نتوانست شادی خود را از این واقعه پنهان کند و در عنوان این مطلب نوشت: سنوار به هنیه ملحق شد و حماس بدون سَر شد.

شبکه تلویزیونی ام بی سی نیز در واکنش به این حادثه در اقدامی، شهید یحیی سنوار و اسماعیل هنیه و صالح العاروری را تروریست خواند و مدعی شد که دنیا از دست سنوار که خونریز و قصاب خان یونس بود! خلاص شد.

گزارش این شبکه سعودی که کاملاً مطابق با رویه رسانه‌های غربی در مورد تحولات اخیر در غزه است، در حالی منتشر شده که منابع محلی گزارش داده اند مقامات دولتی مانع از برگزاری هر گونه تظاهرات در اعلام همبستگی با ملت مظلوم غزه در عربستان شده اند، در شرایطی که حتی در انگلیس و آمریکا و فرانسه نیز تظاهرات صدها هزار نفری در حمایت از فلسطین برگزار شده است.

گزارش این رسانه‌ها با واکنش تند حماس همراه شد و جنبش حماس در بیانیه‌ای این سقوط حرفه‌ای و اخلاقی را همراهی با ماشین تبلیغاتی صهیونیست‌ها برای تخریب وجه مقاومت و رهبران آن دانست و تاکید کرد که این گزارش باعث تخریب مقاومت نمی‌شود، بلکه توهینی برای این شبکه تلویزیونی و مدیران آن است.

آژانس رسمی رسانه‌های سعودی که شدیدترین فشارها بر رسانه‌های این کشور و حتی صفحات مجازی شخصی اعمال می‌کند و بارها پیش آمده که برخی افراد به اتهام نوشتن یک توئیت در این کشور به اعدام محکوم می‌شوند، مدعی شده که این گزارش موضع رسمی دولت نیست و مواضع دولت از طریق رسانه‌های رسمی آن اعلام می‌شود، اما قطعاً انتشار این گزارش در این شبکه پرطرفدار سعودی بدون مجوز دولت این کشور ممکن نبوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس